Kanë kaluar më shumë se 30 vjet që kur Shqipëria hapi dyert për turistët.Por t’i thuash një miku se do të shkosh në Tiranë ose Dhërmi për një fundjavë mund të ngrejë ende disa vetulla.Kështu nis shkrimi dedikuar Shqipërisë nga website-i “The Conversation”.“Pavarësisht se specialistë të ndryshëm të udhëtimeve i referohen vendit si ‘perlë e fshehur’ e Mesdheut për shkak të bregdetit të pacenuar, Shqipëria mbetet një nga vendet më pak të vizituara në Evropë”.
Peizazhi i larmishëm i Shqipërisë, referuar artikullit, ofron një sërë mundësish turistike. Vija bregdetare e Adriatikut është shtëpia e plazheve të bukura, të cilat ende nuk janë prishur nga një mori vizitorësh.Sakaq, brendësia e vendit është e egër dhe malore, me 15 parqe kombëtare, fshatra piktoreske të largëta dhe peizazhe alpine që të lënë pa frymë.“Në udhëkryqin e perandorive të ndryshme mesdhetare, ballkanike dhe osmane, si dhe me një histori të sundimit komunist, kultura shqiptare është një përzierje e ndikimeve evropiane dhe të Lindjes së Mesme, e cila mbetet e dukshme në kuzhinën dhe arkitekturën e saj”.
Pyetja që ngrihet është nëse mund të jetë turizmi një shpëtimtar ekonomik për Shqipërinë dhe të ndërmjetësojë migrimin e të rinjve?
Sipas “The Conversation”, megjithëse numri i vizitorëve është në rritje, vendi po përballet me vështirësi ekonomike.
Ka “qytete fantazmë” në të gjithë vendin.
Kukësi në veri të Shqipërisë ka parë largimin e më shumë se 53 për qind të qytetarëve të tij, ku raportet tregojnë se të rinjtë mendojnë se ka pak mundësi për ta.
Sipas një sondazhi të Gallup të vitit 2021, 50 për qind e të rriturve shqiptarë dëshironin të largoheshin jashtë vendit, me papunësinë, pagat e ulëta dhe mungesën e mundësive si arsye kryesore.
Në vitin 2022, Programi i Kombeve të Bashkuara për Zhvillim vlerësoi tendencat dhe performancën turistike të Shqipërisë, duke gjetur se emigracioni masiv është një sfidë e rëndësishme për zhvillimin e turizmit të vendit.
Rreth 75 për qind e hoteleve të anketuar pohuan se në sezonin e pikut do t’u duheshin të paktën 35 për qind më shumë punonjës sesa mund të gjejnë aktualisht.
‘Profesionistët e industrisë në Shqipëri mendojnë se infrastruktura, menaxhimi i mbetjeve dhe lidhjet e transportit nuk janë në nivelin e kërkuar për të tërhequr një numër të madh turistësh”.
Transformimi përmes turizmit
Shumë vende e kanë përdorur turizmin për zhvillimin ekonomik. Pas Luftës së Dytë Botërore, turizmi u bë një mënyrë vendimtare për shumë vende më të varfra mesdhetare për të nisur ekonomitë e tyre.Në vitin 1951, Organizata Kombëtare Greke e Turizmit filloi një iniciativë zhvillimi mbarëkombëtar për të ndërtuar objekte turistike në të gjithë vendin, projektin Xenia.Arkitekti i njohur grek Aris Konstantinidis u regjistrua për të projektuar dhjetëra hotele, bare, dyqane suveniresh dhe atraksione të tjera në të gjithë vendin, në stilin minimalist të zbardhur për të cilin Greqia është e njohur.Imazhi i Greqisë u shndërrua në një qendër për udhëtarët ndërkombëtarë. Në fillim të projektit, Greqia priti vetëm 33 mijë turistë në vit.Sot, turizmi përbën një të pestën e ekonomisë së tij.Një strategji e ngjashme u përdor në Spanjë. Një shtet i varfër dhe i izoluar në fund të Luftës së Dytë Botërore, turizmi transformoi ekonominë spanjolle.Jo vetëm që turizmi siguroi një burim të paçmuar të valutës së huaj, por fluksi i papritur i vizitorëve të huaj minoi kontrollin e regjimit të Frankos në vend.
Ardhja e vizitorëve ndërkombëtarë ndezi një transformim kulturor, pasi spanjollët e zakonshëm ndërvepruan me turistët, ata filluan të vënë në dyshim dhe të sfidojnë kontrollin autoritar të qeverisë së Frankos.Prezantimi i turizmit përmendet shpesh si katalizator për rrëzimin e regjimit autoritar.Ndërkohë, “The Conversation” thekson se një rritje e turizmit në Shqipëri mund t’u ofrojë të rinjve mundësi alternative për ata që kërkojnë ta lënë vendin e tyre.Sipas një studimi të Këshillit Botëror të Udhëtimit dhe Turizmit, udhëtimet dhe turizmi punësojnë më shumë të rinj se çdo sektor tjetër.Dhe në vendet e varura nga turizmi, vendet e punës priren të bëhen me kohë të plotë dhe të përhershme, tërheqëse për njerëzit që kërkojnë stabilitet financiar.
Peizazhe mahnitëse
“Shqipëria ka shumë nga elementët e nevojshëm për t’u bërë një destinacion i suksesshëm turistik”.“Është një vend i bukur me ushqim të mirë dhe një klimë të mrekullueshme verore”.Në vitin 2022, një trend i TikTok-ut shkaktoi një bum në rezervimet turistike pasi njerëzit postuan imazhe të plazheve mahnitëse.Por ka disa sfida, shkruan artikull.Për destinacionet e vogla dhe të pazhvilluara si Shqipëria, e cila mund të mos ketë infrastrukturën e nevojshme për të zhvilluar gjerësisht turizmin vetëm, ndihma nga investitorët e jashtëm është e nevojshme.Por kjo mund të sjellë me vete edhe probleme.Teksa turizmi masiv mund të sjellë turistë, hotele dhe restorante të reja, nëse zhvillimet nuk janë në pronësi lokale, shpërblimet financiare mund të kenë përfitime të kufizuara për ekonominë lokale, megjithëse ato ende ofrojnë vende pune.“Shqipëria mund të marrë frymëzim nga Mali i Zi fqinj, i cili duket se po e mirëpret me sukses turizmin”.Vendi e ka pozicionuar veten si një destinacion i veçantë. Turizmi tani përbën rreth 25 për qind të PBB-së së Malit të Zi.Shqipëria ka një normë lindjeje në rënie dhe një ekonomi në vështirësi. Për dekada, vendi e mbylli popullsinë e tij brenda kufijve, por këto ditë shumë të rinj janë të dëshpëruar për t’u larguar.“Një përmirësim në prosperitetin ekonomik dhe vendet e punës në industrinë e turizmit mund të jetë një faktor i rëndësishëm për ta ndryshuar atë, nëse menaxhohet mirë”.
Marrë nga “The Conversation”