Qeveria shqiptare ka hapur procesin e konsultimit për një ligj për të nxitur prodhimin dhe përdorimin e Burimeve të Rinovueshme të Energjisë për sektorin e Transportit nëpërmjet përdorimit të biokarburanteve për motorët me djegie të brendshme, si pjesë e procesit të përafrimit me acquis të BE-së si pjesë e rrugën e saj drejt anëtarësimit në BE.
Brenda BE-së, biokarburantet janë një temë e nxehtë që ka shkaktuar përçarje mes të djathtës dhe të majtës në nivel shteti anëtar. Marrëveshja e BE-së për energjinë e rinovueshme mbështet biokarburantet për të ulur emetimet e karbonit. Sasia e biokarburanteve në sektorin e transportit të Evropës pritet të rritet pasi Parlamenti Evropian dhe vendet e BE ranë dakord në orët e para të së enjtes (30 mars) për rregulla të reja për të nxitur përdorimin e energjisë së rinovueshme në të gjithë bllokun.
Biokarburantet janë lëndë djegëse të lëngshme dhe përbërës të përzier që prodhohen nga burime të rinovueshme si biomasa. Ato përdoren kryesisht si lëndë djegëse transporti, por mund të përdoren gjithashtu për prodhimin e energjisë elektrike dhe ngrohjes.
Deri në vitin 2030, BE synon të rrisë pjesën e energjisë së rinovueshme në transport në të paktën 14%, duke përfshirë një përqindje minimale prej 3.5% të biokarburanteve të avancuara. Vendet e BE-së duhet të vendosin një detyrim për furnizuesit e karburanteve për të siguruar arritjen e këtij objektivi. Ajo gjithashtu dëshiron të ndalojë shitjen e makinave të reja me naftë dhe gaz deri në vitin 2025, duke i dhënë fund efektivisht makinës me motor me djegie.
“Për Shqipërinë, transporti është kontribuesi më i madh i CO2 dhe duke marrë parasysh madhësinë e tij, ai është një ndikim i madh në ndryshimet klimatike. Ligji parashikon objektiva, afate kohore dhe role me përgjegjësi të përcaktuara qartë”, thuhet në dokumentin e konsultimit nga Ministria e Mjedisit, duke shtuar se ligji është i nevojshëm për të siguruar që prodhuesit të përmbushin detyrimin për të siguruar biokarburantet e mjaftueshme për të përmbushur kërkesën publike.
Në këtë kuadër, Shqipëria është e angazhuar në kuadrin e acquis për të përmbushur objektivin kombëtar për energjinë e rinovueshme, ku pesha e biokarburanteve zë 10% të këtij objektivi për konsumin e burimeve të rinovueshme në nivel kombëtar me 38% në 2020 krahasuar me viti kur filloi detyrimi ndaj MSA-së.
Dokumenti jep detaje të aplikimeve të biokarburanteve të cilat, në formë të pastër ose të përzier, në një përqindje të caktuar, do të përdoren në sektorin e transportit për motorët me djegie të brendshme, veçanërisht bionaftë dhe bioetanol, në përputhje me standardet e BE-së. Ai vazhdon që standardet e miratuara nga BE-ja do të miratohen në nivel kombëtar dhe duhet të plotësojnë kërkesat e qëndrueshmërisë siç përcaktohet në ligj.
Ai gjithashtu përcakton objektivat kombëtare në lidhje me biokarburantet, të cilat përfshijnë përcaktimin e sasisë vjetore të nevojshme për tregun, inkurajimin e prodhimit të mjaftueshëm, sigurimin e efikasitetit të motorit, mbrojtjen e shëndetit publik dhe mjedisit dhe zhvillimin e qëndrueshëm të sektorit bujqësor.
Ligji do të kërkojë gjithashtu të rregullojë importin dhe eksportin në lidhje me sektorin, ruajtjen e tyre dhe procesin e licencimit për ata që i prodhojnë ato në vend.