Heqja graduale e kafazeve në bujqësi, shkurtimi i udhëtimeve të kafshëve të gjalla, ndalimi i gjymtimeve dhe kufizimi i densitetit të bagazheve janë disa nga masat e preferuara të Komisionit në rishikimin e ardhshëm të legjislacionit për mirëqenien e kafshëve, tregon një raport I fundit.Raporti i vlerësimit të ndikimit, i parë nga EURACTIV, është hapi zyrtar përpara zbulimit të një nisme legjislative dhe ilustron opsionet e ndryshme të politikave në dispozicion të ekzekutivit të BE-së, si dhe testimin e ambicieve të tij.Që nga viti 2009, legjislacioni ka kaluar vetëm përmes “përshtatjeve të vogla teknike”, thuhet në raport, ndërsa pranon rritjen e ndërgjegjësimit të qytetarëve për mirëqenien e kafshëve dhe këshillat e reja shkencore të disponueshme.Drafti i vlerësimit vlerëson ndikimin ekonomik dhe social të zbatimit të masave të reja të politikave, me qëllim përmirësimin e kushteve “të miliarda kafshëve që do të rriten në BE në 2038”.Studimi është i ndarë në katër grupe masash që ndikojnë në mirëqenien e kafshëve: Mirëqenia e kafshëve të mbajtura për qëllime ekonomike, në momentin e vrasjes, gjatë transportit dhe etiketimi i mirëqenies së kafshëve.Ekzekutivi anon drejt ndjekjes së rekomandimeve nga Agjencia Evropiane e Sigurisë Ushqimore (EFSA), raportet e fundit shkencore të së cilës arrijnë në përfundimin se sistemet pa kafaze janë më efektive për sa i përket mirëqenies së kafshëve.Kjo pason gjithashtu shqetësimet e shoqërisë civile të pasqyruara në Iniciativën Evropiane të Qytetarëve (ECI) ‘Fund epokës së kafazit’ – e cila mblodhi pothuajse 1.4 milionë nënshkrime – dhe rezolutën e Parlamentit Evropian për të hequr gradualisht përdorimin e kafazeve në blegtorinë e BE-së në vitin 2021. Raporti tregon se opsioni i preferuar i Komisionit është heqja graduale e kafazeve për pulat, viçat, rosat, patat dhe thëllëzat,me përjashtim të shpendëve me origjinë derisa Komisioni të propozojë zgjidhje të tjera pa kafaze për këto në 10 vjet.E njëjta masë përfshin gjithashtu heqjen graduale të stallave të mbjelljeve dhe arkave për pjellje për derrat – të përdorura për të imobilizuar një derr që lindi për të shmangur shtypjen e derrave – dhe një ndalim të lidhjes së lopëve – një praktikë bujqësore në të cilën lopët janë të lidhura dhe të kufizuara të ulur ose në këmbë.Në lidhje me gjymtimet, ekzekutivi mbështet ndalimin e praktikave të tilla si prerja e sqepit të shpendëve dhe ngjitja e bishtit të derrave, me një periudhë tranzicioni përkatësisht 15 dhe 10 vjet.Pritet që partnerët tregtarë më të prekur të jenë Brazili dhe Tajlanda në rastin e mishit të shpendëve dhe Brazili, Argjentina dhe Uruguai në rastin e viçit.Sektori i vezëve dhe produkteve të vezëve në Ukrainë do të ndikohet gjithashtu për shkak të kërkesave të reja. Megjithatë, “meqenëse Ukraina ka aplikuar për anëtarësim në BE, ajo u zotua të përafrohet me acquis të BE-së pavarësisht nga kjo masë”, thuhet në raport.Një e treta e udhëtimeve të kafshëve të gjalla në BE zgjasin më shumë se tetë orë, zbulojnë vlerësuesit.
Transporti i kafshëve si “komponenti kryesor”.
Transporti i kafshëve të gjalla, i cili është trajtuar nga EFSA dhe së fundmi nga Gjykata Evropiane e Auditorëve (ECA), ishte një “komponent kyç” i legjislacionit, sipas Komisionit.Të dy raportet e ECA dhe EFSA theksuan ndikimet pozitive të transportit të kafshëve të gjalla në udhëtime më të shkurtra – nën tetë orë.Përveç kësaj, disa palë të interesuara dhe shtete anëtare – si Gjermania – kanë bërë thirrje për një ndalim në mbarë BE-në për eksportin e kafshëve të gjalla në vendet e treta.
Raporti vlerësoi se një ndalim i eksportit të ripërtypësve të vegjël dhe të mëdhenj të gjallë, si bagëtia, delet dhe dhitë, “do të përmirësonte shumë mirëqenien e kafshëve”, megjithëse do të kishte “ndikime të rëndësishme negative ekonomike në të gjithë ekonominë e BE-së”.“Një opsion alternativ do të ishte lejimi i vazhdimit të eksporteve, por në kushte më të rrepta se sot”, thuhet në raport.Propozimet për përmirësimin e këtyre kushteve mund të përfshijnë udhëtime maksimumi nëntë orë për kafshët e transportuara për therje dhe një kohë maksimale udhëtimi prej 21 orësh – dhe 24 orë pushim – për kafshët e transportuara për arsye të tjera.Udhëtimet e transportit do të lidhen gjithashtu me parashikimet e motit, me një maksimum prej tetë orësh udhëtimesh midis 25°C dhe 30°C dhe transport vetëm gjatë natës nëse parashikimi i motit është më i lartë se 30°C.
Etiketimi ‘vullnetar’ i mirëqenies së kafshëve
Etiketimi i mirëqenies së kafshëve ka për qëllim të informojë më mirë konsumatorët për kushtet e kafshëve të kultivuara.Megjithatë, rregullat e harmonizuara nga BE për etiketimin e mirëqenies së kafshëve nuk ekzistojnë për shumicën e produkteve shtazore – vetëm për vezët e tryezës – dhe skemat kombëtare të etiketimit janë vendosur në shtete të ndryshme anëtare, duke shkaktuar shtrembërime në treg dhe konfuzion tek konsumatorët.